Katedra Informatologii i Bibliologii UŁ

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
KBIN | Strefa kandydata | Nasi Absolwenci

Nasi Absolwenci

Email Drukuj PDF
Spis treści
Nasi Absolwenci
Barbara Czajka
Jarosław Jędrych
Marcin Paszkowski
Małgorzata Wiśniewska-Olejnik
Wszystkie strony

Na tej zakładce prezentujemy sylwetki absolwentów studiów bibliologicznych i informatologicznych, którzy odnieśli sukces w życiu zawodowym.

Na początek troje absolwentów z lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych, pełniących dziś kierownicze funkcje w najważniejszych łódzkich książnicach.

 


Barbara Czajka,

Dyrektor Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej
im. Marszałka J. Piłsudskiego w Łodzi

Ukończone studia

Bibliotekoznawstwo i informacja naukowa w roku 1984

W jaki sposób studia przyczyniły się do osiągnięcia sukcesu? Przede wszystkim poprzez swój zróżnicowany, ogólnorozwojowy charakter, a także dzięki zajęciom prowadzonym przez indywidualności naukowe

Najlepsze wspomnienie ze studiów

Napisanie pracy magisterskiej dotyczącej zbioru konstytucji sejmowych z okresu XVI-XVIII w. w Bibliotece Kapitulnej w Łowiczu było prawdziwą przygodą

Także przedłużenie studiów z cyklu 4-letniego na 5-letni z niewielką liczbą dodatkowych zajęć pozwoliło zaznać jeszcze przez rok przyjemności życia studenckiego
Dlaczego warto podjąć studia na kierunkach prowadzonych przez Katedrę Informatologii i Bibliologii? Ponieważ praca we współczesnej bibliotece umożliwia rozwój osobowości i nabywanie nowych umiejętności, także technicznych. Uczy kreatywności. Może przynosić wiele satysfakcji zarówno w pracy z książką, nowymi mediami jak i czytelnikiem, czy też innym użytkownikiem

Pasje, zainteresowania, hobby

Bibliofilstwo, historia, muzyka klasyczna i etniczna, podróże

 

 


Jarosław Jędrych,

Dyrektor Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Łodzi

Ukończone studia

Bibliotekoznawstwo i informacja naukowa w roku 1988

W jaki sposób studia przyczyniły się do osiągnięcia sukcesu? Nie tyle przygotowały mnie do praktycznego działania (pod tym względem niezbędne umiejętności nabyłem raczej na praktykach, czy dopiero w miejscu pracy), co raczej dały szeroką podbudowę teoretyczną. Ponadto umożliwiły poznanie znakomitych naukowców i obcowanie z nimi

Najlepsze wspomnienie ze studiów

5 lat mieszkania w akademiku :)

Dlaczego warto podjąć studia na kierunkach prowadzonych przez Katedrę Informatologii i Bibliologii? Ponieważ dają szerokie horyzonty
Pasje, zainteresowania, hobby Lektura, wikipedia, fotografia, podróże, brydż, sport

Jarosław Jędrych

 


Marcin Paszkowski,

Wicedyrektor Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej
w Łodzi

Ukończone studia

Bibliotekoznawstwo i informacja naukowa w roku 1990

W jaki sposób studia przyczyniły się do osiągnięcia sukcesu? Rozszerzyły moje horyzonty myślowe, rozwinęły kreatywność, dały umiejętność samokształcenia

Najlepsze wspomnienie ze studiów

Pisanie pracy magisterskiej u doktora Józefa Robowskiego oraz wszelkie zajęcia z Ziemowitem Skibińskim

Dlaczego warto podjąć studia na kierunkach prowadzonych przez Katedrę Informatologii i Bibliologii? Ponieważ to, co ich absolwenci będą robili w życiu zawodowym będzie miało duży wpływ na poczucie: realizacji, szczęścia, wolności, szacunku do samego siebie, rozwoju... a Informatologia daje im „klucze do królestwa”

Pasje, zainteresowania, hobby

Trekking górski, siatkówka, jazda na rowerze, lektury, sztuka palenia fajki, gotowanie, nowe technologie...

Marcin Paszkowski

 


 

Małgorzata Wiśniewska-Olejnik

Nauczyciel języka polskiego w I Liceum Ogólnokształcącym im. Kazimierza Jagiellończyka w Sieradzu

Ukończone studia Bibliotekoznawstwo i komunikacja społeczna, rok 2008
Inne funkcje sprawowane w przeszłości Bibliotekarz w Powiatowej Bibliotece Publicznej w Sieradzu; zastępca przewodniczącego Koła Naukowego Bibliotekoznawców
Ważne osiągnięcia zawodowe Przygotowuję uczniów do Olimpiady Literatury i Języka Polskiego oraz Olimpiady Filozoficznej, co niejednokrotnie zakończyło się sukcesem ucznia i moim; zostałam wyróżniona w Ogólnopolskim Konkursie „Twórczy Nauczyciel”; otrzymałam Medal za Chlubne Studia, nadany uchwałą Senatu Akademickiego Uniwersytetu Łódzkiego z dnia 1 grudnia 2008
W jaki sposób studia przyczyniły się do osiągnięcia sukcesu? Nabyłam wiele umiejętności, m.in.: sprawne i trafne wyszukiwanie informacji, sporządzanie i przechowywanie dokumentów, stosowanie aktywizujących metod nauczania, twórcze i profesjonalne podejście do swojej pracy, prezentowanie placówki – występowanie przed wymagającą publicznością.
Najlepsze wspomnienie ze studiów Reprezentowanie Katedry na XXXVI Międzynarodowym Seminarium Kół Naukowych w Olsztynie.
Dlaczego warto podjąć studia na kierunkach prowadzonych przez Katedrę Informatologii i Bibliologii? Ponieważ dają możliwości rozwoju i przyszłej pracy, o czym świadczy prześledzenie losów absolwentów Katedry.
Pasje, zainteresowania, hobby Życie i twórczość Agnieszki Osieckiej, aktywizujące metody nauczania, rola tekstów rymowanych w edukacji, współczesne formy promocji książki.

List do prof. nadzw. dr hab. Marioli Antczak od Małgorzaty Wiśniewskiej-Olejnik

Droga Pani Profesor,

Tyle mam Pani do powiedzenia, że aż nie wiem, od czego zacząć. Może od konferencji. Bardzo dziękuję za zaproszenie. To było dla mnie bardzo ważne. Nie spodziewałam się, że wywoła to tyle emocji, wspomnień. Okazało się, że nadal kusi mnie świat nauki, jest dla mnie atrakcyjny, wyższy. Lubię słuchać ludzi nauki, przebywać wśród nich. To szczególne doznanie, które odrywa mnie od codziennej małostkowości, ograniczoności; które po raz kolejny przekonuje mnie, że istnieją ludzie ideału, którzy mają pasję, konkretne zainteresowania. Chętnie uczestniczę w takich wydarzeniach, choć są one dla mnie również bolesne, ponieważ wiele sobie wówczas uświadamiam. Zawsze wtedy zaczynam rozumieć, że stoję cały czas na rozdrożu: jeszcze tak do końca nie odkleiłam się od Katedry (bardzo miło wspominam, brakuje mi nauczycieli akademickich, często myślę o tym, ile wyniosłam stamtąd, żałuję, że to już minęło bezpowrotnie, tęsknię...) a już wpadłam w sidła świata, w którym mogłabym sporo zrobić...

Pani Profesor, nawiążę teraz do ostatniego Pani listu, w którym zaproponowała mi Pani, bym dołączyła do grona absolwentów na stronie Katedry. Oczywiście, uczynię to. Dla mnie to prawdziwy zaszczyt. Wiele zawdzięczam pracownikom naszej Katedry. Miałam zajęcia w wielu placówkach szkolnictwa wyższego w różnych miastach , a ciągle TYLKO na myśl o naszej Katedrze robi mi się ciepło na sercu, co nie znaczy, że w innych placówkach nie znalazłam ludzi pasji, nie nauczono mnie niczego. Nie, to nie tak. Po prostu to pracownicy naszej Katedry rozpalili we mnie żądze nauki, wskazali drogi, sprowokowali do tego, bym uwierzyła, że potrafię, skrytykowali, ale tak, że się rozwinęłam (Pamiętam na zajęciach u Pani z Proseminarium pracy naukowej pisałam referat kilka a nawet chyba kilkanaście razy, bo ciągle brakowało a to kropki, a to przecinka - zaowocowało! Podobnie było u Pana Doktora Ladoruckiego, kiedy przygotowywałam referat, by reprezentować naszą Katedrę na Międzynarodowym Seminarium Kół Naukowych w Olsztynie - to wszystko teraz wydaje plon stokrotny. Dzięki temu nauczyłam się też szacunku do formy, zrozumiałam, że nie tylko samo słowo świadczy o mnie). Od naszej Katedry otrzymałam wędkę, by łowić ryby zawodowego (a przy tym i prywatnego) sukcesu.

Przekonałam się, że wiele prawdy kryją w sobie słowa "kwiaty wdzięczności nigdy nie więdną". Kwiaty wdzięczności dla pracowników Katedry, rozkwitłe w moim sercu, jak widać, nie więdną.

Z wyrazami wdzięczności i szacunku

Małgorzata Wiśniewska-Olejnik

 
Reklama
Reklama
Reklama